top of page

Vuoden 2024 alihankkija alihankintamessuilla

  • Writer: Sebastian Widjeskog
    Sebastian Widjeskog
  • 19.9.
  • 2 min käytetty lukemiseen

ree

Brione voitti viime vuonna Vuoden alihankkija -palkinnon Tampereen Alihankintamessuilla. Tunnustus oli kiitos pitkäjänteisestä työstä, joka alkoi jo yli 20 vuotta sitten. Brionen aiemmat yrittäjä, päälliköt ja koko henkilöstö on vuosien ajan tehnyt äärimmäisen hyvää työtä. Viime vuosina vetovastuun on ottanut Tero Niemelä, joka kehittää Brionea kohti todella mielenkiintoista tulevaisuutta.


Brione osallistuu jälleen tänä vuonna Alihankinta-messuille Tampereella 30.9.–2.10.2025. Tapahtuma on meille vuoden tärkein markkinointitapahtuma: se kokoaa yhteen yli 23 000 teollisuuden asiantuntijaa ja päättäjää. Yksi kysymys jota pohdimme oikeastaan joka syksy kun lähdemme messuille on, miten erottautua satojen muiden yritysten joukosta?



Markkinointistrategiana nöyrä realismi


Miten suomalaisen asiakkaan sitten tavoittaa? Asiakaskohderyhmämme on hyvin usein suomalainen insinööritaustainen päällikkö. Tämän ryhmän kanssa itsensä korottamisen strategiat eivät useinkaan toimi. Markkinointilauseet saa heittää romukoppaan ja parasta on osoittaa kyvykkyys käytännöntoiminnassa. Suomalainen ostaja on kiinnostunut tuloksista.


Jotta insinöörin sydäntä voi koskettaa, pitää mennä nöyryyden ja realismin kautta. Mieluiten puhutaan siis numeroista, esimerkeistä sekä oikeista keisseistä, heidän keissistä. Aletaan siis heti tehdä hommia, ja auttaa asiakasta ennen ensimmäistäkään sopimusta. Tähän voimme käyttää myös luomaamme ROI-laskuria, jotta voimme uskottavasti ennustaa tulevaisuutta realististen numeroiden avulla.


ree


Vessamainokset ovat meille oiva tapa luoda ensimmäinen kontakti


Nöyrä realismi tarkoittaa meille myös sitä, että näymme siellä missä ihminen on nöyrimmillään ja aidoimmillaan. Tästä meille tulikin mieleen... mitä jos meidän mainokset näkyisivätkin vessassa? Messuilla käy 23 000 kävijää ja suurin osa käy messuvisiitin aikana jossain vaiheessa puuteroimassa nenäänsä. Vessassa vietetään tilastojen mukaan noin 5-10 minuuttia per käynti. Kilpailu huomiosta on suhteellisen vähäistä. Meidän päämarkkinointikanavamme on siis jo monena vuotena olleet messuvessat. Olemme huomanneet vessamainosten tehokkuuden. Usein messuosastollemme tullaan ja viitataan johonkin meidän vessamainokseemme (tai ehkä blogikirjoitukseen). Brionen "vessakampanjat" ovat herättäneet huomiota ja jopa keskustelua. Voidaan sanoa että että vessa on oikein sopiva tapa kohdata kohderyhmäämme ja filosofiaamme.


Missä meidät sitten tapaa?

Osastomme on C220

Mekin panostamme osaston visuaalisuuteen ja karkkikulhoihin. Odotamme sinua, olit sitten asiakas, tuleva kumppani tai vain kiinnostunut juttelemaan ohutlevyistä ja innovaatioista. Tervetuloa käymään messuosastollemme C220, joko suoraan tai vaikkapa vessan kautta! Luodaan yhdessä jotain hienoa!


Oletko tulossa alihankintamessuille 2025?

  • Tottakai

  • En tällä kertaa

  • En tiedä vielä


 
 
 

Kommentit


WhatsApp logo
bottom of page